Wybieraj z pośród ponad 34000 rowerowych produktów najlepszych producentów na świecie. W przypadku pilnych zamówień prosimy o kontakt mailowy w celu ustalenia terminu realizacji.

Kierownica BLACK INC CARBON FIBER INTEGRATED AERO BARSTEM AB-02 (42 cm x 120 mm) , BI-ABARST42120-02

Symbol: HB-BIA338CC42120-BK
Dostępność: Mało
3099.00
Sztuka
Zamówienie telefoniczne: 535 60 20 27 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu: 48 godzin
Cena przesyłki:
0
  • Kurier (Pobranie) 0
  • Odbiór osobisty 0
  • Paczkomaty InPost 0
  • Kurier 0
Więcej o produkcie
Waga
0.15 kg

INTEGRATED AERO BARSTEM

Kokpit Black Inc Aero Barstem to wyznacznik tego jak należy konstruować zintegrowane kokpity do rowerów szosowych i gravelowych. Nacisk położono przede wszystkim na aerodynamikę, ergonomię i niską wagę. Mocno zmienione przekroje w stosunku do poprzedniego modelu podnoszą zysk aerodynamiczny. Flara dolnego chwytu o wymiarze blisko 30 mm podnosi komfort i zapewnia odpowiednią ilość miejsca na wygodne ułożenie dłoni. W składzie zespołu projektującego ten kokpit był obecny siedmiokrotny zwycięzca wielkich tourów Chris Froome dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem podczas całego procesu.

Aero Barstem jest dedykowany do rowerów Factor Ostro V.A.M i Factor Ostro Gravel.



AERODYNAMIKA

Aby poprawić osiągi aerodynamiczne skupiono się przede wszystkim na pozycji kolarza. Właściwa sylwetka na rowerze ma największe znaczenie. Budowa kierownicy umożliwia przyjęcie jak najbardziej aerodynamicznej pozycji w wygodny sposób. Kolejnym aspektem, któremu poświęcono uwagę, było dobranie odpowiednich przekrojów samego kokpitu. Wszystko co odbywa się z przodu zestawu kolarz + rower ma największy wpływ na opory aerodynamiczne. Jeśli przepływ powietrza wokół kierownicy będzie laminarny straty aerodynamiczne z tego tytułu zostają zredukowane do minimum.

Kokpit Aero Barstem dzięki swojej węższej budowanie w rejonie górnego chwytu wpisuje się w aktualnie bardzo popularny trend z jednej ważnej przyczyny - to po prostu działa.
Z dłońmi opartymi na końcach klamkomanetek i przedramionami ułożonymi poziomo czołowa płaszczyzna jest możliwie zminimalizowana, a sam kolarz jedzie dzięki temu szybciej.

W celu zapewnienia odpowiedniej aerodynamiki, wygody i niskiej wagi na wstępie został wybrany średnio głęboki profil przekroju rury kierownicy w części górnego chwytu. W wyniku badań i analiz wytypowano profil o wymiarze 40 mm. Początkowe warianty zostały przepuszczone przez CFD (oprogramowanie do obliczeń z zakresu dynamiki płynów), a te z najlepszymi rezultatami już jako prototypy zostały przetestowane w tunelu aerodynamicznym. Ostateczna wersja została porównana w tunelu aerodynamicznym z najlepszymi konkurencyjnymi produktami na rynku. Projektanci Black Inc byli zszokowani wynikami do tego stopnia, że testy powtórzono. Jednak wynik pozostał bez zmian - Aero Barstem gromi konkurencję.



ERGONOMIA

Każdy fragment i każda seksja kokpitu Aero Barstem została zoptymalizowana pod kątem podniesienia komfortu i pewności podczas prowadzenia. Prawa i lewa część używana podczas górnego chwytu została delikatnie odgięta do tyłu. To zaledwie 3 stopnie, ale dzięki temu nadgarstek układa się w bardziej naturalnej pozycji. Ścięte, wyoblone narożniki zostawiają przestrzeń podczas sprintów w dolnym chwycie. Przekrój sekcji górnego chwytu o wymiarze 40 mm jest wygodny podczas podjazdów nawet dla osób o mniejszych dłoniach. Promień górnej części "baranka" został skrócony by zbliżyć klamkomanetki o około 5 mm. A co za tym idzie, by przy obecnie nieco dłuższych korpusach manetek Shimano i SRAM nadal było łatwo ich dosięgnąć w trakcie jazdy w dolnym chwycie.
To właśnie tak skrupulatne analizowanie i projektowanie sprawia, że finalny produkt wyróżnia się na rynku.

Flara w tym modelu charakteryzuje się odgięciem o 7 stopni na zewnątrz. W ostatecznym wyniku sprawia to, że w dolnym chwycie dłonie są umieszczone o 29 mm szerzej niż gdy spoczywają na korpusach klamkomanetek. Dzięki takiej geometrii kokpit Aero Barstem z powodzeniem może być stosowany do rowerów szosowych i grawelowych.
Te starannie dobrane 7 stopni flary pozwalają na węższe ułożenie dłoni w trakcie jazdy rowerem szosowym.
W rowerach gravelowych, gdy wybiera się nieco szerszą kierownicę, zapewniają odpowiednią kontrolę i wygodę w dolnym chwycie. Jednocześnie kąty odchylenia klamkomanetek nie są przesadzone nie narażając użytkownika na dyskomfort.



WKŁAD CHRISA FROOM'A

"Po dłuższym czasie spędzonym na rowerze FACTOR OSTRO VAM, poczułem że potrzebuję zmienić kierownicę dla lepszego komfortu, sztywności oraz aerodynamiki. Chciałem mieć również węższy górny chwyt dla utrzymania optymalnej pozycji przy jednoczesnym szerszym dolnym chwycie. Zespół inżynierów, bazując na moich spostrzeżeniach, przygotował piękną, nową, zintegrowaną kierownicę Aero Barstem. Uwielbiam ją od pierwszej jazdy i rekomenduję każdemu jako świetny upgrade."



KOMPATYBILNOŚĆ Z GRUPAMI

Kokpit Aero Barstem jest przeznaczony tylko do rowerów z elektronicznymi grupami na hamulcach tarczowych.



AKCESORIA

Aero Barstem ma możliwość zamontowania uchwytu w stylu GoPro, który pozwala na regulację nachylenia licznika i przewiduje możliwość zamocowania drugiego urządzenia jak oświetlenie czy kamerka. Uchwyt ten jest w zestawie z każdą kierownicą Aero Barstem.



SPECYFIKACJA

Waga: 398 g (42 cm x 110 mm)
Materiał: włókno węglowe
Kąt nachylenia mostka: -6°
Drop: 120 mm
Reach: 80 mm
Stack: 39 mm
Flara (dolny chwyt):
Backsweep (górny chwyt):
Średnica sterówki: 28,6 mm
Wykończenie: mat i połysk
Wewnętrzne prowadzenie kabli: tylko grupy elektroniczne z hamulcami tarczowymi
Zewnętrzne prowadzenie kabli: niedostępne
Dołączone akcesoria: Uchwyt na licznik Black Inc Computer Mount (V10)




GEOMETRIA


36 38 40 42
W1 Hood-to-hood (mm) 360 380 400 420
W2 Drop-to-drop (mm) 389 409 429 449
R1 Reach (mm) 92 92 92 92
R2 Reach (mm) 80 80 80 80
D1 Drop (mm) 120 120 120 120
F1 Drop flare
B1 Backsweep
A1 Angle -6° -6° -6° -6°
S1 Stack (mm) 39 39 39 39
L1 Length (mm) 80 / 90 / 100 / 110 / 120 / 130 / 140














image
Parametry:
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Zadaj pytanie
Podpis:
E-mail:
Zadaj pytanie: